måndag 20 april 2020

Friidrott även på fritiden?

Hej alla!
Nu finns det möjlighet att träna friidrott även på fritiden!
För de som är intresserade kommer Hanna, som ju tränar oss varannan fredag, och MAI (Malmö Allmänna Idrottsförening) att starta upp en liten grupp med anpassade övningar efter skoltid.

Hej alla vårdnadshavare! 
Mitt namn är Hanna k Mölstad och jag är friidrottstränare på Malmö AI. Jag har under denna vår haft den fantastiska förmånen att få träffa och träna friidrott tillsammans med era barn i MAI´s projekt ”alla får vara med i MAI” där vi ska inkludera aktiva med funktionsvariationer i vår verksamhet och först genom att samarbeta med särskolor i Malmö. 
Barnen/ungdomarna har kommit med sina pedagoger i buss till Atleticum och sedan tränat med mig och sina klasskamrater. Träningspassen är utformade för att engagera alla men också utmana. Fokus är rörelseglädje, balans och kroppskännedom men via friidrottens olika grenar. Vi har haft rysligt roligt. 
MAI skulle egentligen starta ny grupp för unga med funktionsvariationer nu men osäkerheten i Covid 19-virusets spår gör oss försenade. Planen är att komma igång så fort vi vet var vi står i detta. Passen kommer tidsmässigt läggas då det är lite lugnare i hallen (troligen tisd el tors 16.15-17.15) samt med något färre aktiva i gruppen än annars. Jag som redan känner ungdomarna kommer vara tränare samt en till. 
Detta kommer kosta ca 900:- för ett halvår till 1400:- för helår. Eftersom detta ej kommer igång nu erbjuder vi att testa ett antal gånger innan sommaren till bara medlemskostnaden (370:-) vilken gäller för hela 2020. Jag kommer forma en grupp efter vilka som är intresserade. 
Intresserade hör av sig till mig för att se hur jag kan pussla ihop det. 
Hör av er på hanna@mai.se eller 0709624963 Hanna k Mölstad Tränare/projektledare Malmö AI 
mai.se



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar